Privacy

Als u aan ons panel deelneemt, is uw privacy te allen tijde gegarandeerd. Alle gegevens die u verstrekt, worden door ons strikt vertrouwelijk behandeld. Uw persoonsgegevens zijn goed beveiligd en worden uitsluitend gebruikt ten behoeve van onderzoek. Het onderzoek in het 50plus Panel wordt uitgevoerd met inachtneming van de Gedragscode voor Onderzoek en Statistiek. Bij hantering van deze code wordt voldaan aan de eisen van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Het College bescherming persoonsgegevens (CBP) heeft de Gedragscode voor Onderzoek en Statistiek officieel van een goedkeurende verklaring voorzien.

In het kort

In het kort komt dit erop neer dat uw gegevens uitsluitend gebruiken ten behoeve van onderzoeken van het Nationale 50plus Panel. We zullen uw gegevens nooit gebruiken om u iets te verkopen. Uw gegevens worden nooit doorgegeven aan derden en worden anoniem verwerkt en gerapporteerd aan onze opdrachtgever.

Ruigrok

Het Nationale 50plus Panel is een initiatief van Bureauvijftig en wordt beheerd door marktonderzoeksbureau Ruigrok. Ruigrok is aangesloten bij twee brancheverenigingen: het Data & Insights Network (DIN, voorheen MarktOnderzoekAssociatie (MOA)) en ESOMAR. Bovendien is Ruigrok ISO gecertificeerd (ISO 20252 voor marktonderzoek, ISO 27001 voor informatiebeveiliging en ISO 27701 voor privacymanagement).

Geen verkoopdoel

Het Nationale 50plus Panel probeert u niets te verkopen of aan te prijzen. Wij behandelen al uw gegevens vertrouwelijk en gebruiken uw gegevens niet voor verkoopdoeleinden. Uw gegevens worden niet overgedragen aan derden.

Marktonderzoek, dus geen verkoop

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Hoe zit het met de beveiliging?

Lid van de MOA

Als lid van de MOA houdt Ruigrok zich bij het uitvoeren van een marktonderzoek aan de internationale code voor het marktonderzoek, die is opgesteld door de Europese Vereniging voor Marktonderzoek ESOMAR in samenwerking met de Internationale Kamer van Koophandel (ICC) en aan de gedragscode inzake de bescherming van de privacy.

De internationale code voor het marktonderzoek

De internationale code voor het marktonderzoek regelt de ethische en zakelijke basisprincipes van de uitvoering van markt- en opinieonderzoek zoals:

Voor meer informatie